onsdag 20 oktober 2010

Då fastnar skrattet i halsen

Jag har väldigt kul med mina kompisar. I skolan skrattar vi och skämtar hela tiden. Men det finns tillfällen då skrattet fastnar i halsen. Det är när jag upptäcker att vi är fem tjejer som står samlade runt en kille och gapskrattar åt något han nyss sagt. Det händer ofta att massor av tjejer skrattar åt något skämt jag sagt, att vi skrattar åt varandra helt enkelt, men jag kan inte komme på ett enda tillfälle då flera killar stod samlade i en ring och skrattade åt mig. Knappt ens att en kille har gjort det.

Så fort en man säger något tystnar alla, kvinnor som män, och lyssnar på honom. Önskar en kvinna säga något måste hon äska tystnad och vara riktigt snabb så att allas uppmärksamhet inte hinner försvinna från henne innan hon har sagt det hon ville.

Oooops!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar