tisdag 26 oktober 2010

Sovmorgon

Idag var min första lektion inställd så jag kunde njuta av en skön och lugn promenad i solen till skolan istället för att stressa fram som en karriärkvinna med ett krångligt livspussel. Då hade jag även tillfälle att kolla runt lite och spana på männsikorna omkring mig. Det var då jag såg honom. Han gick och höll en litet barn i handen och efter sig hade han en hel svans med glada småttingar. En manlig dagisfröken! En mycket sällsam syn. Jag vill tacka den här mannen för att han hjälper till att krossa myten om att kvinnor skulle vara extra omhändertagande och vänliga till sin natur och på så sätt lämpa sig bättre än män för yrken som dagisfröken, äldrevårdsbiträde och sjuksyster. Varje vardag, working nine to five, visar denna man att det inte stämmer genom att tålmodigt och kärleksfullt ta hand om de små liven i din dagisgrupp. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar