måndag 8 november 2010

Min första praktikdag

Idag började min praktikvecka på G&L Beijer. Det är ett företag med massor av små dotterbolag över hela Europa och Sydafrika. De sysslar med någon slags kylelement, såna som finns i mataffärer ni vet. Jag ska vara med på deras kontor i en vecka nu och se vad de håller på med. Det finns ju inget direkt jag kan göra men idag har jag fått sitta med deras "Treasury Ansvarige" och köpt och sålt olika valutor. Fattar ni? Jag fattar typ nästan.

Sen var jag ute med kollegorna och blev bjuden på lunch, vårrullar. Dagen avslutades med ett väldigt manligt infomöte mellan min handledare och två män från handelsbanken. De kände varandra lite grann så de blev några grabbskämt typ "Är det du som bakat muffinsen? HÖHÖHÖHÖHÖÖH" och så lite business-snack om Over-night lån, Flexterminer och Valutaoptioner. Jag kan ju inte påstå att jag har förstått allt idag, men det kommer väl. Och kontoret är väldigt fint: Trägolv, tjocka mattor och ergonomiska kontorsstolar. Det ska nog bli en bra vecka!

Vad jag gör? Jag är Treasury ansvarig på Beijers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar