lördag 18 december 2010

Humöret är inte på topp

Jag har drabbats av grov pms. Det är sånt som händer oss stackars kvinnor. Till råga på allt så var jag tvungen att pulsa mig fram genom den djupa snö som täcker Malmös gator till mataffären. Därinne var det för varmt, för trångt och för mycket folk. och lukten! Det stank av blöt ull och gubbsvett. Jag fick tränga mig förbi massor av tröga människor som stod och glodde ut i tomma luften på hyllorna för att komma åt det jag skulle ha. Kön till kassan var självklart också jättelång. Så nu är jag fly förbannad. Men självklart är mitt lidande ingenting jämfört med det stackars barnen som säljs och köps ute i Europa (och här i Sverige!) as we speak. Stoppa handeln med barn och skänk en slant till Musikhjälpen. Tjulululu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar