onsdag 29 december 2010

Jullov


Det är jullov och jag har nyss spenderat några timmar vid fysikböckerna. Inte det mest optimala sättet att tillbringa jullovet på, men jag ska inte klaga. Strax ska jag börja på ett lite underhållande skolarbete nämligen min analys av hur kristningen av Sverige under medeltiden påverkade kvinnorna (ni gissade rätt: negativt). Någon som minns mitt inlägg om Bechdel's test? Nu har Sara Hansson gjort en serie om det testet som ni kan läsa här: 1, 2, 3. Läs hela blogginlägget också såklart!

Jag kan tipsa om en gullig film jag såg på tv häromdagen, som får toppbetyg på Bechdel's Test, Imagine Me & You. Den handlar om en lycklig kvinna som efter att långt förhållande ska gifta sig med sin kille. Men på bröllopet får hon syn på floristen och BAM! Rekommenderas om ni vill se en mysig film med massor av feel-good! Nu blir det mer plugg för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar