måndag 24 januari 2011

Hemliga prinssesor

Var det någon som såg programmet Hemliga prinsar på svt i somras? Tre prinsar från Indien, Sri lanka och Sydafrika reser till england för att söka efter kvinnan, eller som den indiske prinsen, mannen i sitt liv. Nu sänder svt nästa del i serien där tre prinssesor från Uganda, Sachsen och Indien får bosätta sig i Essex under tre veckor för att hitta sin drömprins. De har inte lyckats upprätthålla den politiska korrektheten med en lesbisk prinsessa, men överlag tycker jag att serien har ett högt underhållningsvärde. På torsdagar kl. 20.00 får man se prinssesornas jakt efter kärleken.

Jag gapskrattar åt prinssesan Sheilas totala missnöje vid en bowlingdejt "this is for children" Hon är inte rädd för att visa vad hon tycker! Prinssesanm Xenias skamlösa flirtande är också väldigt underhållande. Det är roligt att se dessa kvinnor, som annars ständigt lever under strikta förhållanden, riktigt släppa loss. Dock finns det en sak jag stör mig på med serien. Den svenska speakern. Jag tycker att det är väldigt onödigt att byta ut den engelska speakern som säkerligen låter trevligare och passar bättre in i programmet, de pratar ju engelska hela tiden annars så varför byta ut speakern till en svensk? Men framförallt stör jag mig på att han hela tiden benämner dessa fullt vuxna, självständiga kvinnor som "flickorna". Det var aldrig någon som kallade de hemliga prinsarna för "pojkarna".

Prinsessan Nvannungi Sheillah, Hennes höghet prinsessan Aaliya av Balasinor och Hennes kungliga höghet prinsessan Xenia av Saxen. Eller "flickorna" som speakern envisas med att kalla dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar