fredag 18 februari 2011

Gudrun Schyman i SVT morgon


Du och jag Gudrun <3

God morgon! Just nu sitter jag och njuter av min första dag på sportlovet och Gudrun Schymans underbara åsikter som hörs i SVT morgon. Nu är det Rapport men snart börjar intervjun igen så jag ska skynda mig att skriva ett litet inlägg och tipsa er om en fantastisk tv-upplevelse. Hittills har Gudrun snackat om hur de ”Rör om i grytan” och ”utmanar gubbarna” i Simrishamn. Att det är helt sjukt orättvist att kvinnor tjänar i genomsnitt 4700 mindre än sina manliga kollegor i månaden. Och att hon hoppas att det faktum att hon inte kandiderar till posten som partiledare igen ska vara något positivt för partiet. Dessutom berättade hon att hon ätit yoghurt med frukt och müsli till frukost. Vad sitter jag och äter i samma ögonblick? Yoghurt, frukt och müsli! Vi är ju nästan som tvillingsjälar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar