söndag 13 mars 2011

Boktips

Idag har jag mest pluggat fysik hela dagen och helt enkelt inte hunnit med att tänka ut några smarta, feministiska funderingar att blogga om. Istället har mitt huvud varit fullt av formler om gitterkonstanter, frekvenser och våglängder. Därför vill jag tipsa er om en bok där ni kan läsa andras feministiska tankar istället:
Den här boken är visserligen utgiven för tre år sedan så jag kanske är lite sent ute. Men hela svenska folket har väl inte läst den än men det borde de göra, så jag tycker ändå att mitt tips är berättigat. Mitt exemplar är fyndat på bokrean för 29 svenska riksdaler, sannerligen ett kap! Här kan ni läsa om våldtäkter, aborter, fuck-off pengar, machosex och djurporr och mycket mer. Väldigt intressant och tankeväckande, man blir både glad och nickar instämmande samt förbannad och provocerad. Läs den om ni vill och ha en trevlig söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar