söndag 6 mars 2011

Mer Hyllad!

Igår var verkligen en av de roligaste kvällarna på länge. Showen värmde upp mitt frusna vinterhjärta som Björn Ranelid skulle ha sagt. Gudrun var verkligen i sitt esse, bjöd otroligt mycket på sig själv och svarade fyndigt på alla frågor. Hon bjöds på torsk som kocken Linda Dahl lagade live på scen, och Edda Magnasson samt Gaby and the Guns framförde hennes favoritlåtar. Ett av de största gapskratten och den hjärtligaste applåden kom nog när Gudrun svarade på frågan "Om du var tvungen att hångla med en i Alliansen, vem skulle du välja?" Gudrun svarade att eftersom de blåa behöver lära sig en del om mångfald och vidga sina vyer skulle hon sikta på Maud. Detta uttalande fick mycket starkt bifall från publiken! Dessutom var hela lokalen fylld med kändisar. Nästan hela Tankesmedjas redaktion var där: Simon Svensson, Jonatan Unge och så mina två favoriter, de feministiska serietecknarna Sara Hansson och Nanna Johansson.

Dessutom var det mycket skönt att sitta i ett rum där alla personer delar ens åsikter, till skillnad från i vanliga fall då jag befinner mig i en byggnad där uppskattningsvis 1000 personer inte håller med mig. Det snackade Gudrun också om, att många, speciellt äldre män, säger att de respekterar henne, men de delar inte hennes åsikter. Men när man ber dem specificera kan de inte det, eftersom det inte är speciellt politiskt korrekt att säga att man är emot jämställdhet och tycker att det är bra att kvinnor har sämre löner. Folk i min ålder har dock inga problem att säga just detta, men politisk korrekthet är ju inte ungdomars främsta prioritet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar