lördag 9 april 2011

Män är jägare, kvinnor är samlare

Det här utslitna, hemska talesätt kan en faktiskt applicera ganska väl på en modern företeelse. Det upptäckte jag igår kväll. Jag har som sagt nyss fyllt arton och det har min kompis Jackie också gjort så igår tyckte vi det var dags att gå ut och festa. Vi gick till ett ställe som hette Chili. Jag ska inte neka att det stundtals var väldigt kul. Men att en ful kille tafsade mig på röven tog liksom ner hela intrycket lite. Att han sedan blev helt konfunderad när jag inte ville dansa med honom är ju bara sjukt. Visst, det fanns trevliga och respektfulla killar också, men hela systemet blev så otroligt påtagligt. Killarna går runt, spanar in och jagar efter den snyggaste tjejen. Tjejerna står och dansar och känner sig allmänt uttittade. Det var längesedan patriarkatet flåsade mig i nacken så mycket som det gjorde igår. När vi däremot gick vidare till en gayklubb bara för att, var det mycket trevligare stämning! Folket där var mycket gladare och inte lika sliskiga. Så vill en dansa utan att bli tafsad på är en gayklubb tydligen the place to be. Eller ett annat ställe än Chili kanske…




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar