fredag 20 maj 2011

Boktips

Om du, som jag, inte tycker om känslan av att koka inombords, gå i taket samt darra av ilska, rekommenderar jag inte den här boken:

De sex "myterna" som ska avlivas i boken är följande:
Myt 1: "Kön är en social konstruktion"
Myt 2: "Kvinnor får lägre lön för samma jobb"
Myt 3: "Kvinnor har svårare att göra karriär"
Myt 4: "Män slår kvinnor"
Myt 5: "Kvinnor dubbelarbetar"
Myt 6: "Kvinnor får sämre sjukvård"
Jag har inte ens öppnat boken och jag är redan förbannad!
Vill ni istället bli glada rekommenderar jag den här boken:

Eller den här:
Mycket bra böcker! Ni kan också läsa här, där Nanna Johansson trashar Pär Ström.
Spiken (= spik) sticker hål på Pär Ström (= Pär Ströms myter). OBS!! Bilden är ett montage och har ingenting med en seriös debatt att göra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar