torsdag 19 maj 2011

Feminist och aktivist

Det känns ju inte bra att bli mött av detta på väg ner till matsalen. Visst, om en var riktigt snäll hade en kunnat tolka det här på ett queer sätt och säga att tjejer också kan vara bröder. Men nej, 1.jag är inte snäll och 2.den tolkningen blir väl far-fetching. Det är alldelles uppenbart att kvinnor utesluts, som så många andra gånger, av den här ramsan. Men jag är inte bara feminist. Jag är ninja också. Jag smög mig upp till datorsalen, präntade några väl valda ord på papper och smög sedan tyst tillbaka till de fula lapparna. Här ser ni resultatet:



Jag känner mig väldigt nöjd. Risken är väl att lapparna är alldelles nedklottrade när jag kommer tillbaka imorgon, med intelligenta kommentarer som
"Gå tillbaks till köket!"
"Meh, kvinnor misshandlar faktiskt män oxå"
"Jävlla manssshattare, e du läspisk eller?"
Men jag ställer mig över sådant, vad gör en inte för systerskapet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar