måndag 16 maj 2011

Nailz

Idag spelar min teatergrupp Nobelpristagaren (oh, pretentious ska ni tänka nu) Dario Fos fars/komedi "Inte alla tjuvar kommer för att stjäla". Min roll är Tjuvens Fru, en jävligt jobbig, högljudd och white-trashig kvinna. För att komplettera min slampiga look behövde jag såklart:
Billiga lösnaglar! Det ser verkligen hemskt ut, men de passar min karaktär väldigt bra och vad gör en inte
 för konsten liksom. Dock har jag upptäckt att de gör mig helt handikappad. Det går otroligt långsamt att skriva på datorn, och vi ska inte ens snacka om att skriva sms. Om jag tappar någonting ganska litet på golvet, tar det fem minuter för mig att få till ett pincettgrepp och plocka upp det. Dra upp gylfen tar också jäkligt lång tid. Den som kom på att kvinnor ska ha lösnaglar måste ha varit ute efter att göra dem till hjälplösa våp, alternativt ge dem ett väldigt bra vapen till cat-fights.



Min fina rosa peruk. Känner mig som Nicki Minaj när jag har den på mig :)


Ändå lika visst?

Min man Tjuven och jag, the new It-couple

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar