måndag 29 augusti 2011

Reaktioner på slutwalken

Ja, ja, jag vet att jag bara bloggat om slutwalken på sistonde. Förlåt, jag lovar att det här är mitt sista inlägg. Nej förresten, jag lovar ingenting, för det är så otroligt kul att skriva om det. NU ska jag berätta avrför Sydsvenskan inte är en fet tidning.
1. I fredags publicerade dom en intervju med Amanda och Aina. Den timmeslånga intervjun där dessa goa tjejer suttit och sagt massor av smarta, viktiga och intressanta saker hade kokats ner till typ fem kvadratcentimeter påhittat av journalisterna. Typ "deltagarna uppmanas att klä sig i stereotypt slampiga kläder som korta kjolar, urringade linnen och mycket smink". Så sa verkligen inte Amanda. Så sa absolut inte Amanda. Tvärtom sa de båda flera gånger att alla skulle komma precis som de ville.
2. Dagen efter slutwalken publicerar Sydsvenskan en pyttepytteliten notis med en bild så liten att de lika väl hade kunnat vara färgglada myror som demonstrerande feminister. Tidningen verkade tycka det var viktigare med en helsidestor närbild på en påse med pantburkar.
3. Igår, söndag, publicerade de några "välvalda" kommentarer från hemsidan angående Slutwalken. De här kommentarerna var uteslutande negativa, alla skrivna av män som gissningsvis kollar om genusnytt uppdaterats en gång i timmen samt skriver "jag håller med dig broder" i tråden "jag hatar feminister" på flashback.

Så i fortsättningen: fuck Sydsvenskan och heja Skånska Dagbladet som hade en lång artikel där Aina blev fint citerad. "Det behövs en maktanalys för att förklara varfrö så många kvinnor utnyttjas eller våldtas av män. samtidigt är det viktigt att hylla rätten att få vara den man är och att få utveckla sin sexualitet"


Och Skånskan hade ju dessutom två bilder på mig men det har ingenting alls emd saken att göra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar