söndag 4 september 2011

Dagens intervju

Hej moderaternas partisekreterare Sofia Arkelsten! Först måste jag bara fråga, är ditt efternamn taget?
Hahaha, lustigt att du frågade Filippa, det är faktiskt en viss tradition inom moderaterna, för att bli riktigt "en i gänget" så är det en bra idé att pyssla ihop ett nytt efternamn på Patent och registreringsverkets hemsida!
Jaså, bra att veta. Jag funderar nämligen själv på att bli moderat
Vad kul Filippa! Jag tror dock att du måste tvätta ditt hår. Samt köpa ett par seglarskor och en lammullströja, det där duger inte.
Men Sofia, kan du snälla låta mig prata till punkt? Jo, jag funderar på att bli moderat, för jag har hört att ni moderatkvinnor varken är förtryckta eller diskriminerade. Stämmer det?
Filippa, det är sant! Titta bara på mig, jag är kvinna och partisekreterare! Jag tror absolut inte att det hadnlar om ett strukturellt förtryck att majoriteten av yrkesutövarna inom lågstatusjobb är kvinnor. Vi är ju alla i n d i v i d e r och om alla undersköterskor bara skärpte till sig lite skulle de också kunna bli partisekreteraare. Kanske inte för moderaterna men för Vänsterpartiet iallafall, ha ha ha.
 Sofia, har du verkligen aldrig blivit förtryck eller diskriminerad i hela ditt liv?
Låt mig tänka efter. Jo, under en MUF-fest i tonåren var det en kille som tafsade på mig och försökte dra in mig i ett tomt rum. Men jag hade druckit lite för många cider och min kjol var ganska kort, en bra bit över knät, så jag hade ju till stor del mig själv att skylla.
Ehh, tack för intervjun Sofia!
Tack själv Filippa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar