måndag 26 september 2011

Glee is back!

Jadå, min favoritserie om sjungande och glada high school ungdomar är tillbaka med tredje säsongen. Vad kan jag då säga om första avsnittet? Det hade inte så mycket handling, eller rättare sagt samma handling som alltid dvs. Sue sabbar, men Glee klubben tar sig samman och sjunger en Broadway-låt. Dessutom var det alldeles för lite Santana för min smak, asså Santana <3 Men de behöver kanske lite tid på sig att komma igång bara. Dock ber jag att få citera min idol Anita Sarkeesian/ Feminist Frequency

Anyone else notice all the up-the-skirt shots of the cheerleaders on #Glee tonight, WTF!?


Liksom, måste ni objektifiera kvinnor hela tiden, ja just det, det måste ni för vi lever i ett patriarkalt konsumtionssamhälle där all marknadsförs med sexualiserandet av kvinnokroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar