måndag 31 oktober 2011

Framme i Berlin

Efter en lång resa är vi äntligen framme. Obs, blev stoppas i säkerhetskontrollen och tafsad på av en kontrollant. Eller, han gjorde väl bara sitt jobb, men ändå sjuk grej. Nu sitter jag och mina roomies i vår lägenhet med våra datorer som tre små nördar. Ja, det finns wifi, men nej det finns ingen ugn utan endast två pyttesmå spisplattor med två tilhörande pyttesmå kastruller. Hur vi ska laga mat är ett mysterium, men förhoppningsvis fixar det sig på något sätt.

Området vi bor i heter Prenzlauer Berg och verkar sjukt mysigt. Har sett massor av föräldralediga med barnvagnar samt studenter som sitter och pluggar på cafeér. Såhär såg det ut när vi käkade lunch:
 Fick med både de föräldralediga samt student på den bilden. Sen gick jag på toa i vår lilla crib. Utsikten från toastolen var såhär:
 Kom på att då är insikten såhär:
 Har bott på högsta våningen för länge. Sen såg jag att man kan dra för nån slags markis utifrån, så det löser sig. Nu ska jag gå och handla i en tysk mataffär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar