lördag 29 oktober 2011

Vet ni!

Jag har inte sagt detta innan, men nu säger jag det ett, två tre: PÅ MÅNDAG SKA JAG TILL BERLIN! Sitter just nu i ett kaoz av väskor och prylar och kläder. Samt har lite ont i halsen. Tror jag ska lägga mig pensionärstyle och sova bort värken. Hade jag befunnit mig i Stockholm däremot hade jag ju självklart shakeat RnB-baken på Reisen där bl.a. Kakan djar ikväll. Älskar Malmö, men vid sådana här tillfällen kanske Stockholm är fetare. Men fetast är ju såklart BERLIN!

Vad ska jag göra i Berlin då? Jo jag ska bo tillsammans med min kära, älskade vän Mimmi samt en kille. Gud vet hur det kommer att gå att dela lägenhet med en mansperson. Skoja, jag älskar dig också Olof, eller nej tror ej han läser bloggen, i så fall älskar jag honom inte. Kommer att ha gjort om honom från ignorant till radikalfeminist efter denna månaden.

Så anyways, en vecka ska vi turista till det maximala, tre veckor ska vi praktisera på IKEA. Förhoppningsvis kommer det att bli utomordentligt trevligt. Men misströsta icke, jag kommer att släpa min tunga dator med mig så jag kan blogga lite. Finns dock risk för mindre feministiska aktualitetsrapporter, lite mer modeblogg/ skrytbilder. Men om jag ser en prostituerad eller en torsk ska jag skriva om det. Risken finns ju för i Tyskland:

  • Omsätter könsköparindustrin sex miljarder euro årligen.
  • 1,2 miljoner torskar-alltså män- köper 400.000 prostituerade-alltså kvinnor-dagligen. Dagligen!
Källa Varat och Varan, Kajsa Ekis Ekman. 

Alltså. Jag saknar ord. Nu kommer lite fina bilder som avslutningen som ni kan titta på när ni torkat tårarna från när jag var i Berlin sist för två år sedan:




När jag shoppat klart vinkade biträdet hej då av tacksamhet för jag spenderat så mycket cash-money. Nej, egentligen sa hon "no, no, no photos please!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar