tisdag 1 november 2011

Checkpoint Charlie

Idag har vi turistat och varit på Museum Checkpoint Charlie alltså där många Östberlinare tog sig över (eller under faktiskt) muren till Västberlin. Jag hyrde till och med en audioguide, men hann inte lyssna på allt för Mimmi och Olof var inte lika hängivna museeibesökare som jag.
Den fina parken där vi bor

På museet, den broderliga kyssen

Gulligaste paret! Nancy och Ronald Reagan. Vet du inte varför? Läs Prins Charles känsla av grymma Liv Strömquist.

Checkpoint Charlie, restored


Olof, Mimmi och en bit av muren.
Självklart har jag även shoppat idag.  Mest massor av bodylotions, shampoo und so weiter eftersom det är scheissebillig här så tog jag inte med från Schweden. Men även detta:
Det är lite kallt på golvet, jag vet att dom inte är så fashion men jag tog bara dom billigaste.

Den här varmvattensflaskan köpte jag på bebisavdelningen på Rossman. Det är nämligen lite kallt på natten och tydligen, det sa hon imorse, tyckte Mimmi ej det var okej att jag skedade med henne hela natten. Så nu får jag väl mysa med min rosa och fluffiga flaska istället.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar