söndag 6 november 2011

Chill

Idag har jag kännt mig lide kontinental och suttit på ett café och läst en bok samt antecknat saker i ett häfte. Fint ska det vare. Jag kom på att jag kunde gå ut utan Mimmi och sen hoppas att hon skulle vakna någon gång så att jag inte blev utelåst. Hon kom också o joinade mig på cafeét och vi pratade om sorgliga saker. Sen gick vi en mysig promenad. Vårt område blir faktiskt konstigare och konstigare ju mer jag går runt här.


 Lite fejkat sliten inredning på cafet, ändå mysigt.
Och så är jag kool och läser den trendigaste boken just nu.

 Konstig sak nummer 1. Klubben Stahlrohr 2.0 nur für Männer über 18. Det konstiga med den är ju självklart inte att det är en gayklubb, utan att det alltid är helt knäpptyst där. Även igår när vi promenerade hem mitt i natten o såg en man som stod utanför o sen gick in hördes inte ett ljud därifrån. Hur mycket ljudisolering har dom liksom?


 Här satt några sköna typer på gatan sådär klockan fyra på eftermiddagen. Som ingenting.
 Såna hära banderoller finns överallt, så 70 och gulligt! Det har ju obviously lönat sig också eftersom Tyskland avskaffar atomkraften ju!


 Det här är dock det sjukaste. Affären heter Vor der wende och säljer dockor samt dockdelar. Huuuhhhh ryser i kroppen på mig när jag tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar