onsdag 23 november 2011

Hej Filippa, hur har din dag varit?

Tackar kära läsare som frågar, den har varit helt okej. Idag har jag fått smaka på det goda vuxenlivet: sitta i ett kontorslandskap och jobba med data. Nu ska jag räkna ihop mina vuxenpoäng jag samlat ihop under den här resan:

  • Gå på museum
  • Läsa i en guidebok
  • Handla mat
  • Laga mat
  • Diska
  • Tvätta
  • Städa
  • Montera ihop en IKEA-möbel
  • Sitta i ett kontorslandskap och jobba med data
Samt att jag har en grym analys. Tillsammans blir det: övermogen.

Här kommer lite fina bilder:
Oderbergerstrasse och jag
Min stämpel från när jag var ute i måndags, en suddig liten kanin, men min kollega såg den ändå och ba "ta det lugnt nu hahah". Iallafall, har ju liksom hört att Berlin är fezt varje dag, men på den klubben jag var på var det bara ca 15 personer. Pratade med alla intressanta (alltså alla kvinnor, 2 stycken) sen drog jag hem. Eller, jag drog igenom Berlins samtliga S-bahn, U-Bahn och Metrobuss system för den linjen jag skulle ta stängde. Sen kom jag hem.
Som jag tidigare berättat svämmar Deutscniland över av sexistisk reklam. Men idag såg jag den här! "Ingen människa passar in i en byrålåda!"
Det har börjat julpynta! Vid en närmare titt såg jag att den här installationen är en klassisk manifestation av kvinnohat. Kolla som dom två grabbarna gaddar ihop sig och mobbar tjejen!
är detta verkligen julstämning undrar jag? kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar