onsdag 16 november 2011

Hej zusammen

Så står det på alla lappar adresserade till IKEA:s personal, gulligt va? Idag har jag fått göra en halt annorlunda grej en vanligt på jobbet. För att optimera försäljningen och placeringen av varor så gör IKEA några gånger om året en undersökning av hur kunderna rör sig genom avdelningen. Det går till såhär:

  1. Jag får en ritning över avdelningen
  2. Jag får en röd, en grön och en blå penna. Blå=man en eller flera, röd=kvinna en eller flera, grön=familj. Familj innebär minst en kvinna och en man, alltså ett par, eventuellt barn. MEN är det två kvinnor eller två män som är ett par räknas det ej som familj, utan som kvinna resp man. Jag skrev ändå till det bredvid inom parentes, osynliggörandet= stor del av homofobin. Ändå konstigt för IKEA katalogen brukar vara helt ok...
  3. Sen får jag stå, "in Zivil" som mina kollegor sa, alltså ej i IKEA kläder utan mina privata. Kände mig som värsta under-cover agenten.
  4. Sen följde jag efter mina offer genom avdelningen och plottade deras väg, kryss för när de stannar, ring för när de tar något med sig.
  5. Det gjorde jag i sex timmar. Till slut blev det lide drygt.
Sen måste jag bara berätta att min syster är ett geni på alla sätt och jag älskar och saknar henne så mycket. Kolla vad hon lagt upp i min fezebuk-logg idag:


 och båten, vi har hängt ganska mkt tsm på sistone faktiskt. hittade mig själv i honom o tvärtom också. den lilla flickan och den store mannen är ej så olika
hälsningar från skogen, puss från oss!!



proppi hälsar också!!

Det här är alltså Maja och proposition Joe från The Wire's semesterbilder. Jag dog av skratt. Nu ska jag se nya Glee, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar