söndag 20 november 2011

Matrix

Bartender ala fjortis.
Igår hade Mimmi och jag laddat för att gå till, enligt typ alla vi frågat, den bästa klubben i Berlin-Berghain/ Panorama bar. Förra helgen när vi var där så kom ju jag in, men inte några killar i vårt gäng så därför gick vi därifrån. Japp, nu står vi i kö i en halvtimme, ser hur folk blir nekade, analyserar varför, för ful, för full, för ful, för full. Ju längre fram vi kommer i kön desto mer nervöst blir det. Vid dörren står typ fem fula vaktkillar. Speciellt en av dom ser ut som en ond i Harry Potter: tatueringar på knogarna, tjurringar i näsan och läppen, skägg. Vore han ett djur skulle han vara ett vildsvin. En vakt bara "Hallo". Vi "Hallo". Tystnad. Ingen ögonkontakt. "Hur gamla är ni". "Arton". Tystnad. Ingen ögonkontakt. "har ni med er leg" "ja" Tystnad. Ingen ögonkontakt. Tystnad. Tystnad. "nej ni kommer inte in" "men vi är arton" "tyvärr, vi har ingen plats"

FUCK YOU!!! Sen börjar jag ju självklart analysera. Var det min mössa? Mitt smink? Min ålder? Min längd? Asså grövsta ilskan. Din jävla fula mansperson, vad ska du säga till dom andra hundra i kön bakom oss, har ni inte plats för dom heller eller? Klubben är asstor och öppnade för en timme sedan, enda anledningen till att du inte är att du vill trycka ner oss och känna dig mäktig. Jaja, it was their loss så att säää. Så vi åkte till Matrix igen. Och obs att klubben inte heter som filmen. Det tyska uttalet är först MAT (som i föda) och sedan RICKS (som i dricks minus d). Så när du säger Matrix normalt förstår tyskarna ej först, utan måste tänka efter och sedan "Aha- MATRICKS!"

 Gogo dansare på baren
 kram
kram
Obs att tyskar inte har någon stil överhuvudtaget. Fanns även en kille i alldeles för stor vit kostym av 80-tals snitt på klubben. Hur lyckas dom hitta så fula kläder med tanke på att dom har sjukt snygga grejer i butikerna? Fatta att vissa seriöst har hockeyfrilla.

Måste berätta om lite manligt beteende på klubbgolvet. Det är faktiskt sjukt skönt att klubba här, speciellt när det är techno, ingen ful gammal man kommer liksom fram och försöker börja dansa med dig utan alla är helt inne i sin egen grej. Nu pratar jag om en helt annan typ av manligt beteende: Exhibitionism. Män har ju verkligen inga komplex för sin kropp. En härlig snubbe på 40 vårar tyckte till exempel att det var gött för både honom själv och andra när han hoppade in i buren på dansgolvet, slängde av sig sin svettiga piké och dansade så att både killpattarna och ölmagen guppade. Om en kvinna tar av sig tröjan är hon strippa/ hora/ leker sig/ en fallen kvinna. Om en man tar av sig tröjan är det humor. Och en kvinna hade förmodligen aldrig tagit av sig tröjan om hon inte hade haft tvättbrädemage och sin finaste BH på sig, om ens då. Det ingår liksom inte i det kvinnliga psyket att det är ballt att klä av sig, utan det är horigt och horigt är ungefär det sämsta adjektivet som finns.

Just därför blev jag så glad när de tio ett-steg-fram-ett-steg-tillbaka-killarna som "dansat" på podiet inne i technorummet bytts ut mot en kvinna. Kvinnor som går upp på podiet brukar vanligtvis vara modellsnygga samt ha sällskap av en kille, annars känner de sig inte berättigade till all uppmärksamhet på grund av patriarkatet. Den här bruden däremot var helt average med lite trivselvikt runt magen. Hon stod där i sina cowboy-boots och bara DOMINERADE. Hon dansade så sjukt grymt. Det värmde mitt feministhjärta kan jag säga. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar