söndag 13 november 2011

Myz

Idag har jag haft lite söndagsmyz. Först gick jag till Mauerpark, som ligger längs med där muren var innan vilket en ju hör på namnet.
 Såhär glad var jag för att jag köpt en crepes med Nutella och banan. Asså kanske det godaste som finns.
 Mauerpark, chill stämmning
 En bit av muren fanns kvar
Modeblogg. Ny leopardtröja som jag hittade på en hiphop-outlet samt finaste halsbandet ever.

I parken observerade jag två typiskt manliga beteenden:
Amatörsporta. Bara kasta sig in, inte bry sig om hur dålig en är, inte bry sig om att en kanske svettas eller förstör frisyren. Tjejerna sitter bredvid och hejar.
Helt gå upp i ett eget intresse. Männen i mitten av bilden håller på att packa upp sina trummor och sen satte de bara igång. De frågade inte försiktigt om det var okej att de ställde sig där. Det var inte rädda att folk skulel bli sura. Eftersom de övar dygnets alla timmar så bara VET dom att dom är så jävla grymma och att alla kommer att älska dom.

De här manliga beteendena kan sammanfattas i att män uppfostras till att tro på sig själva samt ta för sig.

Sen gick jag vidare till en gata med typ bara cafeér, sjukaste myset!
 Kauf dich glücklig= köp dig lycklig
Mitt fika. Drack Milchkaffe vilket visade sig vara espresso med nybörjarskummad mjölk. Alltså så som jag gjorde innan jag blev utbildad barista och lärde mig att mjölken ska fyllas med mikrobubblor och ej stora.

Först satt jag och läste en tidning mitt emot två sura tyska snubbar. Sen hade jag jättetur för de gick och på deras platser satte sig Nayla från England och Patricia från Spanien. De var här i ett halvvår för att lära sig tyska och jobba. Vi satt jättelänge och bara snackade om allt mellan himmel och jord. Asså det är det jag älskar med kvinnor. Fatta att vi liksom träffades i två timmar, men vi satt och tittade varandra i ögonen, lyssnade, nickade, var intresserade och FÖRSTOD varandra.
Nayla och Patricia, it was supernice to meet you, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar