torsdag 22 december 2011

It's Raining Men

Nu kommer ett argt blogginlägg, hoppas ni blir riktigt provocerade! *ler*

Heeeejjjjj tjejur! Vet ni vilken låt jag brukar lyssna på när jag behöver muntras upp. Jo den här:



Nejnejnej jag är absolut inte heteronormativ, det ber jag till de högre makterna att jag aldrig skulle råka vara. För när jag lyssnar på denna låt om att det regnar män föreställer jag mig ett helt annat, mer bokstavligt, scenario. Nämligen att jag går ut på gatan half past ten. Vilka trillar ner från himlen? Jo, alla sexistiska fula killar, mansäckel och gubbjävlar. De faller ner som regn mot trottoaren. SPLATTTT! Jag blir blöt av deras blod som skvätter på mig.

Nu vet ni vad ni ska göra nästa gång ni är arga på patriarkatet.

Genusmaffian 4-lajf!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar