torsdag 1 december 2011

Usch

Jag skulle vilja börja det här inlägget med att be om ursäkt till Dunia. Det var ju egentligen inte dig jag var arg på utan massor av andra saker, bl.a patriarkatet. Såhär var det när jag agerade feministisk glädjedödare idag: ett gäng fula killar i min klass står i en ring och har manlig gemenskap. Min kära vän Dunia går fram och frågar en av dom, låt oss kalla honom kille nummer ett, hur han har haft det på sin resa i USA. Han börjar rabbla upp de städer han har varit i, bl.a San Diego. När han kommer till San Diego säger kille nummer två: "och där fixade du prostituerade" Varpå alla killar börjar flabba lite. Kille nummer ett:
"Nej, det gjorde jag inte" Paus. "Det var för dyrt"
Alla killar börjar råflabba och Dunia skrattar med lite nervöst. Varpå jag vänder mig mot henne och skriker:
"VARFÖR SKRATTAR DU? DET ÄR INTE ROLIGT! ÄR DET ROLIGT ATT HAN INTE KÖPTE EN HORA FÖR ATT DET VAR FÖR DYRT? ÄR DET ROLIGT ATT HAN INTE BETALADE FÖR EN FITTA ATT STOPPA IN SIN KUK I FÖR ATT DET KOSTADE FÖR MYCKET!?" Obs att jag aldrig uttrycker mig såhär "vulgärt". Obs att jag aldrig skäller på tjejer. Obs att jag borde kickat alla killarna i nötterna istället och inte skällt ut Dunia som bara är uppväxt med de sociala strukturer som uppmanar oss tjejer att skratta hjärtligt var gång en snubbe öppnar munnen och säger något äckligt sexistskit. Jag är helt enkelt i emotionell obalans och detta var droppen. Förlåt Dunia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar