onsdag 25 januari 2012

Heleneholms systerskapskör

Den här kören, så fantastisk. Men som i princip alla andra i detta land som uttrycker en feministisk åsikt har de fått utstå så sjukt mycket. "När du sticker upp huvudet så blåser det jävligt kallt"

Vad ska vi göra med våra förtryckare? De som kränker oss, live and direct samt på internet. Tyckte det som kören gjorde, dvs skriva ut kränkande citat från facebook med avsändare undertill och tapetsera över hela skolan var så bra gjort. Att synliggöra det slentrianmässiga kvinnohatet. Jag själv har satsat på att minimera skadan, för jag pallar inte med det. Därför har jag stängt av kommentatorsfunktionen på bloggen. På twitter, ska en retweta kränkande kommentarer, eller kväva dom med tystnad, dvs-ignorera-blocka? Är att hänga ut att ge uppmärksamhet vilket dom vill, eller kommer förtryckarna att skämmas?


Anna, Ylva, Moa, Alice, ni är mina idoler <3 Här kan ni läsa artikeln från gårdagens Sydsvenskan om ni inte redan gjort det. Thelma och jag är också med på ett hörn. Dock nämns inte att det tillsatts en arbetsgrupp som ska välja ut nya bilder där vi är med. Dock har vi inte haft möte än. Så ja, så mycket har faktiskt inte hänt.
Hej då, puzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar