måndag 20 februari 2012

Käka lunch med Sven Otto

Idag lyssnade jag en kort stund på Morgonpasset och hann höra Annie "jag gillar starka kvinnor" Lööf berätta att idag skulle hon och Carl Bildt "käka lunch" och pratar utrikespolitik! Det fick mig att tänka på att jag också lunchat med en borgerlig politiker! Nämligen när jag var Skånes vinnare i DN:s nutidsorientering 2008. Då fick alla högstadiebarn som var bäst i sitt län åka upp/ner/åt sidan till Stockholm och, bland annat, äta tjälknöl tillsammans med dåvarande arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin! Detta var alltså vintern innan han fick kicken. Såhär såg det ut, åh ljuva minnen:
 Hedvig till vänster, Filippa till höger, Sven Otto i mitten!
Här sa Sven Otto visst ett roligt skämt. Kanske något om att sexchatta? Minns tyvärr inte.

Det bjöds på julmust att dricka...

 ...och efterätt! En ganache kanske?
Sven Otto bjöd på sin mest självsäkra min. Hedvig och jag satsade på små gulliga flickleenden. Magnus kunde ej hantera styrkan i att stå så nära en levande legend.

Tänk vad jag gjort i mina dar! Obs att detta alltså var i nian och jag hade ännu inte upptäckt primerns fantastiska fördelar, därav mitt mulitblanka fejz. Hedvig vann alltså för Hallands län nästa år också (och hade vunnit föregående år, totalt tre gånger, alltså så många gånger som det är möjligt, geni much!?) och gissa vem hon fick luncha med då 2009? Jan Björklund! Om ni ber henne snällt på hennes blogg kanske hon publicerar bildbevisen där?

Idag blir det ingen kram, vill inte smitta er med min nasty förkylning. En känslosam vinkning på avstånd får ni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar