onsdag 25 april 2012

11-11


Bloggutmaningen, startad av Soraya Hashim, du svarar på 11 frågor, gör 11 egna och skickar vidare. Nu svarar jag på Kakans frågor!
1.       Hur mår du idag?
Jag är jättetrött och allmänt stressad, längtar till fredag då blir det gött inshallah.
2.       Vad ska du göra i sommar?
Jag ska jobba på waynez. Och min teatergrupp ska spela en pjäs för barn! Jag slänger upp mer info när det blir officiellt! Sen hoppas jag att jag kan chilla lite och njuta av livet också lerskrattarler
3.       Vilken musik lyssnade du på i mellanstadiet?
Vi lyssnade mycket på NRJ på mitt fritids, så dom hitsen som var då. Typ Kate Ryan och James Blunt. Hade liksom ingen speciellt utvecklad musiksmak.
4.       Vilket är ditt drömjobb?
Mitt drömjobb är FN ambassadör-politiker-läkare-skådespelare-kulturjournalist-författare-mediapersonlighet.
5.       Vad tycker du om modebloggar, asså egentligen?
Jag gillar dom! Eller ja, det kan bli lite tråkigt att läsa i längden, det står alltid samma grejer, uppmuntrar till konsumtion och därmed miljöförstöring osv. Men jag tycker det är fett med tjejer som gör sin egen grej. Lägg in lite systerskap och feminism i modebloggarna så blir det perfekt. Jag själv älskar ju att modeblogga, dvs lägga upp snygga bilder på mig själv.
6.       Tror du på gud?
Nej. Jag har velat tro på hen, men det funkar inte riktigt. Däremot tror jag absolut på att be, meditera, samtala med nära och kära som gått bort osv.
7.       Tänker du ofta på din sexualitet och vad tänker du då?
Nej inte så ofta tänker mest på tråkiga saker :( Men när jag tänker på den tänker jag att det är fett att jag är sann mot mig själv och bejakar den osv trots dom patriarkala normerna som trycker ner alla kvinnors sexualitet hela tiden.
8.       Vem är den koolaste du vet?
För svår fråga. Nicki Minaj om hon dessutom kom ut. Annars kanske Tiina Rosenberg.
9.       Brukar du knarka?
Nej.
10.   Har du satt dig in i countrymusiken än?
Nej inte riktigt. Har väl lyssnat på Ring of Fire och lite Dixie Chicks men det kan väl inte räknas?
11.   Har du odlat nåt nu inför sommaren, typ blomkrasse eller så?
Nej, tyvärr. Fast min pappa brukar iofs odla lite alfalfagroddar på vasken!
Varsågoda för svaren! Här kommer mina 11 frågor!
1.       Vad har varit ditt standardhumör den senaste månaden?
2.       Hur yttrar sig din PMS?
3.       Vilken person är bäst på att göra dig glad när du är ledsen?
4.       Vilken låt köar du på Spotify för att impa?
5.       Vilket är det godaste godiset?
6.       Vilket land vill du minst av alla bo i?
7.       Hur trivs du i staden du bor i nu?
8.       Vem saknar du?
9.       Vilken kändis vill du vara ihop med?
10.   Vem var din första förälskelse?
11.   Vad är ditt favorituttryck/ din standardfras?

Ja, sen var ju andra delen av utmaningen att delegera frågorna vidare. Känns lite som hybris och bestämma vilka som ska svara. Så fegar ur och säger: alla som vill får svara!!!! Fly mig en länk i kommentatorsfältet tack på förhand.

Hejhej puss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar