tisdag 1 maj 2012

Happy första maj!

Hej guyzzzz! Ouff så trött jag är, har suttit på balkongen och läst lite fysik, sedan gått demo i kanske en timme och nu är jag totalt slutkörd!? Aja, här kommer lite bilder.


Emma och Camilla aka Matriarkatet kickar den på Utopin i fredags.

Jaha såhär såg jag ut i lördagsmorse när jag hade på mig en uppiggande ansiktsmask. Obs att det faktiskt fungerar! Den sitter på förpackningen om du köper bindor från Libresse, luktar gott av mint. Ha den i fejjan 15 minuter, sen är du pigg, frässssccchhh and ready to go.

Och jag var ute och sprang efter jobbet i söndags. Vill gärna lägga upp en bild på min övermatchade träningsoutfit.

Min vackra syster Maja.

Kollade lite demonstrationståg från balkongen när jag satt och läste om vågrörelse, konstruktiv och destruktiv interferens, gitterkonstanter med mera också vidare plus. Notera att polishästen till höger bajsar på bilden.

Här gick jag lite själv i det utomparlamentariska tåget

Nätverkets banderoll!

Mycket folk!

Första maj är ju arbetarrörelsens dag. Jag har ju just nu något av ett "arbetarjobb", alltså barista, men till skillnad från mina kollegor som jobbar heltid och plockar ut 11,000 i månaden att leva på, har jag min lön för två helger i månaden som lite goa fickpengar till diverse roligheter. Jag pluggar teoretisk program på gymnasiet och kommer att läsa vidare på universitet senare. Jag bor i central bostadsrätt.  Sammanfattningsvis: jag är jävligt medelklass. Jag har aldrig ens varit nära att tillhöra arbetarklassen. Men jag försöker ha en bra analys och se de privilegier min klasstillhörighet ständigt för med sig. Klassamhället ska självklart krossas och då är det viktigt för mig och andra medelklass-svennebananer att inse att vi har många fördelar som andra inte har.

Så, nu ska jag fortsätta med fysiken. Orka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar