onsdag 28 november 2012

Hur vara quinna

Igår kväll läste jag ut How To Be A Woman av Caitlin Moran. Jag orkar inte skriva en hel analysjävel nu för då måste jag resa mig ur soffan och hämta boken så att jag citerar korrekt osv och jag sitter faktiskt väldigt bekvämt i soffan nu och unnar mig en liten page från plugget. Men jag kan väl säga som så här mycket:
Caitlin Moran är en feminist som menar väl. Ibland blir analysen dock lite bristfällig. Jag inser väl också att jag (i egenskap av redan starkt övertygad radikalfeminist) inte tillhör hennes främsta målgrupp för den här boken. Vissa grejer är roliga, andra mindre roliga, vissa grejer är riktigt bra, vissa är saaayyy whaaat??


Jag lovar det kommer en bättre recension lite senare där jag förklarar vad jag menar på ett begripligt sätt efter min tenta. Den är på fredag. Kämpa Filippa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar