måndag 17 december 2012

Musikhjälpen är slut för iår



Tycker det känns helt tomt o slå på radion, så är det inte musikhjälpen. Så fett med över 23 miljoner dock!! Längtar lite till nästa år redan faktiskt. Men har tänkt på en grej. Har verkligen inte lyssnat dygnet runt och räknat antal deltagare. men varje gång jag lyssnat och det varit en person där som startat ett fräckt intiativ, typ cyklat sverige runt med en bössa sedan i maj, eller turnerat runt och spelat piano i massor av köpcentrum, så har den personen varit en man. Jag säger inte att de här männen inte är fina människor, det dom gör är mycket fint och beundransvärt. Men samtidigt kommer verkligen könsrollerna fram. Det är helt okej för de här männen att ta en vecka ledigt från sitt eventuella jobb, hushållsarbete och familj, göra något fräsigt pengainsamlande och sedan berätta om hur det har gått i radio. Kort sagt: göra något helt crazy. Nä, nästa år hade det varit gött med nån tjej som körde runt en skottkärra från Ystad till Haparanda som folk fick slänga pengar i, eller någon som erbjöd förbipasserande på torget i hemstaden en ponnyridning där intäkterna går till Musikhjälpen. In med tjejerna!

Annars har jag haft en julmysig helg, igår var det julekonsert med min kör, det var jättefint, jag sjöng solo på den här låten:



Här är mina julenaglar, klädsel för konserten var nämligen svart med guldaccesoarer

PS. Hej Fanny! när jag läste din kommentar svämmade mitt inre över av lycka. tack för att du läser min blogg! puss o kram på dig! DS

1 kommentar:

  1. Intressant! Jag har jobbat ideellt hela veckan i mattältet. De flesta idella var tjejer/kvinnor. Även många av dem som jobbade med de olika projekten runt om i Malmö. Men när det var dags att prata i radion var det männen som dök upp. Dessa killar var fantastiska men det är som att de tycker att det är naturligare att få lite cred för sitt ideella arbete.. Får nog fundera lite på detta. :)

    SvaraRadera