söndag 22 september 2013

lajfstaljblogger

Tänkte berätta lite om min helg, de roliga detaljerna. Har förutom detta pluggat och städat. I fredags åt jag Heddas födelsedagstårta. Den smakade lika gott som den ser ut o göra. Se bild:

Osse igår va jag på ett fantastisk arrangemang av malmö feministiska nätverk, medley mot vinster i välfärden på Moriskan. Detta medley va ett så bra koncept, varje akt, som kunde vara en superrolig serietecknare och aktivist som Amelia Alvarez, en artist som Tiffany Kronlöf, en person som jobbar mitt i den vinstpåverkade välfärden som undersköterskan Eva Glimhed eller en professor i genusvetenskap som Diana Mulinari, hade tio minuter på sig att framföra sitt budskap. En perfekt mix av politik och politisk underhållning och det var så underbart o höra utopiska visioner om hur välfärden borde vara, inte bara utan vinst såklart utan även feministisk och inkluderande för alla kön, bakgrunder och sexualiteter. Som Diana Mulinari sa "när vi feminister demonstrerar vill vi inte bara ha bröd, vi vill ha rosor också!" Så bra det kändes, hoppfullt med alla som va där o applåderade.

Sen fortsatte kvällen med klubb Utopin. Som alltid va det så kul OCH SKÖNT att kunna dansa med min tjej utan att känna mig hundra procent objektifierad, utstirrad och i värsta fall bli utsatt för nåt sexuellt närmande. På en queerklubb som Utopin blir det kanske bara tio procent av ovannämnda, finns av någon anledning alltid ensamma män som cirkulerar runt på dansgolvet och stirrar? Grabbar här har ni liksom ingenting alls att hämta, gå hem och lägg er på sofflocket och kontemplera er könsroll och bidrag till det patriarkala förtrycket istället för o spana på flator.
Hejdå! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar