fredag 17 januari 2014

Kampen fortsätter

Idag tog jag sovmorgon o sen när jag vaknade tänkte jag att jag måste se "Fittstim- min kamp". Det ångrar jag ju kan jag säga. Är såpass förbannad på Belinda Olsson samt svt som sänder den här blandningen av bajs o kräks. Ja som ni märker är jag så arg att jag inte orkar skriva någon slags sansad analys. Rekommenderar er att läsa vad Maria Svealand skrivit i etc och Margret Atladottir på politism och Rebecka Hedström på Nöjesguiden så har ni det hela i ett nötskal. Dock har det här programmet fört med sig något positiv, verkar som om många äntligen fått tummen ur o gått med i F! Detta inkluderar mig själv. Nu ska jag hem till min tjej o ha det mysigt hoppas ni får en bra kväll allihop. Happy friday!

3 kommentarer:

  1. Sverige är enligt alla mätningar ett av världens mest jämställda och välmående länder. Kanske ska vi vara tacksamma för att vi slipper strida för vår överlevnad. Därför finns det också utrymme för feminister att sväva iväg. Högt ovanför de grundläggande frågorna. Men det blir kanske för spektakulärt när könsrollerna ska suddas ut helt. För långt ifrån verkligheten. Människors riktiga problem. / mvh Lennart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt att vara tacksam för något en aldrig har behövt kämpa för själv. Vaddå slippa strida för vår överlevnad? Kvinnor i världen får utstå den kampen dagligen, sexuella övergrepp t.ex. Det kallas maktstrukturer och alla har skyldigheten att se dem eller iallafall försöka se dem och inte bara gå igenom dem och låtsas som de inte finns. Så då ska bara Sverige sluta utvecklas eller på jämställdhetsfronten? Och vad är de viktiga frågorna då? Tror att jämställdhetsfrågan är den viktigare, kvinnor är också människor, glöm inte det va.

      Radera
  2. Jag ser på denna SVT serie och pustar ut samtidigt som jag tackar Belinda Olsson för att hon vågar stå upp mot den rabiat feminism rörelsen som drar genom Sverige i dagarna, en rörelse som har spårat och ut och tyvärr skulle jag idag inte kalla mig feminist idag pga. detta.
    Jag vill inte bli förknippad med den extrema "hej jag rakar mig inte under armarna" image/rörelse som unga tjejer idag hoppar på. Jag blir fucking förbannad när jag läser argument på diverse feminist bloggar och trådar på flashback forum där feminister tjatar om små problem som kroppsbehåring, vare sig man ska sitta eller stå upp när man går på toaletten, hur kränkta de blir utan en unisex toalett osv, många gånger klankar de ner på män och de talar om ett patriarkat som att alla män avsiktligt förtrycker kvinnor i vardagen.

    Förlåt att jag säger detta högt nu men jag skulle inte kalla mig själv feminist.
    Jag är för jämställdhet men inte vill jag påstå att jag stöttar en rörelse som klankar ner på hur män och påstår att de mobbar kvinnor på arbetsmarknaden samtidigt som de kallar män för mansgrisar och gubbjävlar?

    Feministrörelsen i nutida Sverige har ingen självrespekt.

    Visst om du vill bada utan bikini topp på det lokala badhuset, men kom inte och säg att folk stirrar pga. förtryck av kvinnlig könstillhörighet.

    Att slänga bh:n eller bikinitoppen är provocerande som fan, sure, men vad är det man egentligen vill säga med den handlingen?

    Belinda Olssons din programserie kommer helt rätt i tiden och tack än en gång för att du ifrågasätter feministrörelsen.

    MVH Anna-Karin 20 år, feminist, nja?

    SvaraRadera